Sindelar-program

 

Sindelar-program

Brigitte Sindelar osztrák pszichológus és pszichoterapeuta által kifejlesztett, egyénre szabott  kognitív fejlesztő módszer, melynek legnagyobb előnye, hogy napi 10 percet vesz igénybe és nem szükséges hozzá szakember állandó jelenléte, hanem szülő, testvér nagymama is végezheti a kijelölt feladatokat megfelelő kontroll mellett. Ezen kívül egyedi abban a tekintetben is, hogy a vizsgálat nem az életkori átlagokat veszi figyelembe, hanem a gyermek aktuális fejlettségét veszi alapul; nem csupán a gyengeségeket méri, hanem az erősségekre is hangsúlyt fektet, épít rájuk.

A terápia megalkotója szerint a tanulási nehézségek okát kell megkeresni és a problémát a gyökerénél javítani, korrigálni; vagyis ha nem megy az írás, olvasás, nem feltétlenül annak további kényszeres gyakorlása a célravezető! A 50-70 perces vizsgálat a bázisfunkciók feltérképezésével ezek mögöttes okaira derít fényt, így elkerülhető, hogy az írással küzdő gyermeknek még jobban elmenjen a kedve a betűk világától, azzal, hogy újabb és újabb szavakat, betűket íratunk vele!

„A kóreredetet kutató nemzetközi adatok alapján a tanulási és magatartási zavarok hátterében – több más lehetséges ok mellett – viszonylag nagy gyakorisággal, 20%-os előfordulással figyelhetők meg nem kielégítően fejlett kognitív, “megismerési” képességek (az affolteri koncepció szerint: részképességek). Az Európában több mint másfél évtizede ismert Sindelar-eljárás a problémakör újfajta értelmezéséből indul ki, alapul véve a részképességek hierarchikus egymásra épülését.”

Kinek ajánlott?

– óvodás korú gyerekeknek, akiknél a szülő vagy az óvodapedagógus megfigyelte, hogy bizonyos játékokat kerül; nem szeret rajzolni, mesét hallgatni, mozgása, finommotorikája ügyetlen

– iskolás tanulóknak, akiknek nehezen megy az olvasás, szövegértés és már közel állnak ahhoz, hogy egy életre elmenjen a kedvük a tanulástól, vagy már túl is vannak ezen a ponton

– kisdiákoknak, akiknek az írás és az idegennyelvek tanulása okoz nehézségek, olvashatatlan az írásuk, rendezetlen a füzetük és gondot okoz számukra a helyesírás

– olyan családoknak, akik szeretnének gyermeküknek szakszerű segítséget nyújtani, anélkül, hogy hetente többször is iskola utáni egyéb foglalkozásokra hordják őket

 Mit jelent a terápia?

– az első alkalommal megismerkedünk egymással, szükséges, hogy nem csupán a gyermekkel, hanem azzal a személlyel is, aki az otthoni feladatokat fogja végezni

– a vizsgálat körülbelül 50-90 percet vesz igénybe, attól függően, hogy mennyi pihenésre van szükség a feladatok megoldása közben (Szükséges egy anamnézis felvétele, melyet a vizsgálat előtt kérünk kitölteni!)

– a kiértékelést és a vizsgálati eredményt írásban megkapják a szülők is, és ha szükséges ezután következik a terápia kijelölése és az első hetek feladatainak ismertetése; valamint a segítő személy felkészítése az otthoni fejlesztő munkára (45-50 perc)

– az otthoni feladatok elvégeztével rendszeres kontroll szükséges, 3-4 hetente körülbelül 45 perces találkozók alkalmával

FONTOS: A terápia sikeressége nagyban függ a kitartó feladatvégzéstől és az előírások pontos betartásától! A fejlesztési idő a problémák komplexitásától függően 6-24 hónap, szünetekkel, folyamatos felülvizsgálattal.

Árak:

Vizsgálat és tanácsadás: 5000 Ft

Terápiás megbeszélés, feladatkijelölés első alkalommal: 3500 Ft

Minden további alkalom: 3000 Ft

Elérhetőség, jelentkezés, bővebb információ:

csirita@gmail.com

Csizmár Rita (fejlesztőpedagógus, Sindelar-terapeuta, tanító és nyelvtanár)

+3630-4722-355

 

 

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.